Naszym zadaniem jest dostarczenie zawsze najlepszego produktu naszym klientom, produktu dopasowanego do:
wybranych artykulow zywieniowych i zastosowan.

T +49 151 70 69 36 37
info@gerlicher.pl
GERLICHER zamówić aplikację
Śledź nas na Instagram!
Search

Informacje Klienci, dostawcy i usługodawcy

Home/Informacje Klienci, dostawcy i usługodawcy

Informacje o ochronie danych dotyczące przetwarzania danych od klientów, dostawców i usługodawców

 

Informacje o polityce prywatności

Informacje dla zwiedzających

Informacje o połączeniach konferencyjnych

Informacje o kandydatach i pracownikach

Informacje Klienci, dostawcy i usługodawcy

 

Dane kontaktowe administratora danych
Odpowiedzialnym za przetwarzanie danych jest

Gerlicher GmbH
Norbert-Rethmann-Platz 1
59379 Selm
Niemcy
Telefon: +49 2592 210-0
Faks: +49 2592 210-283

Inspektor ochrony danych
Norbert-Rethmann-Platz 1
59379 Selm
E-mail: datenschutz@saria.de

Jakie dane przetwarzamy?
Przetwarzamy dane osobowe, które otrzymujemy od naszych partnerów umownych w ramach naszych stosunków handlowych.

Dane osobowe (dalej „dane”) to wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, np. nazwisko, adres, numer telefonu lub data urodzenia. Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to taka, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka czynników charakterystycznych dla fizycznej, fizjologicznej, genetycznej, psychicznej, ekonomicznej, kulturowej lub społecznej tożsamości tej osoby fizycznej.

Jeśli jesteś naszym kontrahentem jako osoba fizyczna, oznacza to Twoje dane osobowe. Jeśli zostałeś wskazany nam przez naszego partnera umownego jako osoba kontaktowa w ramach stosunków handlowych, przetwarzamy dane osobowe, które nasz partner umowny lub Ty osobiście przekazałeś nam w tym celu (z reguły nazwisko, adres i inne dane kontaktowe, takie jak adres e-mail i telefon, a także funkcja).

Ponadto przetwarzamy – w zakresie niezbędnym do świadczenia naszych usług – dane osobowe, które otrzymaliśmy od innych przedsiębiorstw grupy SARIA lub od innych osób trzecich w dopuszczalny sposób (np. w celu realizacji zleceń, wykonania umów lub na podstawie udzielonej przez Państwa zgody). Przetwarzamy również dane osobowe, które w sposób dozwolony pozyskaliśmy z publicznie dostępnych źródeł (np. księgi wieczyste, rejestry handlowe i stowarzyszeń, prasa, media, Internet) i na których przetwarzanie mamy zgodę.

Istotne dane osobowe w procesie interesanta, przy otwieraniu danych głównych: imię i nazwisko, adres/inne dane kontaktowe (telefon, adres e-mail), dane bankowe, funkcja.

Ponadto chcielibyśmy zwrócić uwagę, że w pojedynczych przypadkach przetwarzamy Państwa dane w ramach naszej współpracy z zewnętrznymi agencjami kredytowymi, aby zabezpieczyć się przed ewentualnym ryzykiem braku płatności. Taka kontrola kredytowa przeprowadzana jest wyłącznie w przypadku zamówionych usług za kredytem dostawcy i o ile osiągnięty zostanie określony poziom ryzyka kredytowego na podstawie prawnej naszego uzasadnionego interesu zgodnie z art. 6 ust. 1 S.1 lit. f DSGVO.

Dane te to z reguły:

  • Podstawowe dane osobowe (imię, nazwisko, nazwa ulicy i numer (adres), kod pocztowy, miejsce zamieszkania, kraj zamieszkania, data urodzenia).
  • Dane kontaktowe (np. adres firmy pocztowej, nazwa firmy lub przedsiębiorstwa, adres siedziby)
  • Rejestry handlowe i wyciągi z rejestru handlowego partnerów biznesowych

W przypadku nieprawidłowych raportów wykorzystujemy Państwa dane osobowe do porównania tożsamości, aby można było przeprowadzić późniejszą ocenę kredytową. W celu oceny ryzyka kredytowego na podstawie procedur matematyczno-statystycznych współpracujemy z dwoma agencjami kredytowymi Verband der Vereine Creditreform e. V. (www.creditreform.de) i Euler Hermes Aktiengesellschaft  (www.eulerhermes.de). Informacje o ochronie danych obu firm są dostępne na stronach internetowych: https://www.creditreform.de/datenschutzhttps://www.eulerhermes.de/datenschutz.html.

Ponadto chcielibyśmy zwrócić uwagę, że zautomatyzowana decyzja w sprawie indywidualnej może mieć miejsce w ramach oceny kredytowej we współpracy z agencją kredytową, ponieważ negatywny raport kredytowy może prowadzić do odrzucenia pożądanej metody płatności.

Cel przetwarzania, podstawa prawna i przekazywanie danych
Przetwarzamy wyżej wymienione dane osobowe zgodnie z przepisami Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych UE (DSGVO) oraz Federalnej ustawy o ochronie danych (BDSG) :

a) W celu wypełnienia zobowiązań umownych (art. 6 ust. 1 lit. b DSGVO).

Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w ramach realizacji umów zawartych z kontrahentami z oraz w celu realizacji działań przedumownych.

Cele przetwarzania danych wynikają przede wszystkim z wymogów usługi i mogą obejmować między innymi analizy potrzeb i doradztwo. Dalsze szczegóły dotyczące celu przetwarzania danych można znaleźć w odpowiednich dokumentach umownych i warunkach.

b) W ramach równoważenia interesów (art. 6 ust. 1 lit. f DSGVO).

  • W razie potrzeby przetwarzamy Państwa dane poza rzeczywistą realizacją umowy w celu ochrony uzasadnionych interesów naszych lub osób trzecich.

    Przykłady:
    • Testowanie i optymalizacja procedur analizy potrzeb i bezpośredniego podejścia do klienta.
    • Reklama lub badania rynku i opinii, o ile nie wyrazili Państwo sprzeciwu wobec wykorzystania Państwa danych.
    • Dochodzenie roszczeń prawnych i obrona w sporach prawnych.
    • Zapobieganie przestępstwom.
    • Działania w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem oraz dalszego rozwoju usług i produktów.
    • Ocena kredytowa dla kredytu dostawcy i odpowiedni poziom ryzyka kredytowego.

c) Na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a DSGVO)

O ile udzielili nam Państwo zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonych celach (np. przekazywanie danych w ramach stowarzyszenia/grupy, reklama, badania rynku), legalność tego przetwarzania opiera się na Państwa zgodzie. Udzielona zgoda może być w każdej chwili odwołana. Dotyczy to również odwołania oświadczeń o zgodzie udzielonych nam przed wejściem w życie unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. przed 25 maja 2018 r. Należy pamiętać, że odwołanie wywołuje skutki tylko na przyszłość. Przetwarzanie, które miało miejsce przed odwołaniem, pozostaje bez zmian.


d) Ze względu na wymogi prawne (art. 6 ust. 1 lit. c) DSGVO) lub w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e) DSGVO).


Ponadto jako przedsiębiorstwo podlegamy różnym obowiązkom prawnym, tj. wymogom prawnym (np. prawo podatkowe, prawo dotyczące odpadów). Cele przetwarzania obejmują m.in. wypełnienie obowiązków kontrolnych i sprawozdawczych zgodnie z prawem podatkowym, jak również wypełnienie obowiązków ewidencyjnych zgodnie z prawem o odpadach, zapewnienie bezpieczeństwa IT i operacji IT, środki bezpieczeństwa budynku i obiektu (np. kontrole dostępu).

Zatrudnieni przez nas usługodawcy i pośrednicy mogą również mieć dostęp do Państwa danych, które są im potrzebne do wypełnienia naszych zobowiązań umownych i prawnych. Są to firmy z kategorii wymienionych poniżej:

  • Organy i instytucje publiczne (np. Regierungspräsidium jako urząd ds. odpadów), jeśli istnieje obowiązek prawny lub urzędowy.
  • Podwykonawcy usług odbioru i sprzątania.

W tych warunkach odbiorcami danych osobowych mogą być:

  • Podmioty przetwarzające zlecenia, którym przekazujemy dane osobowe w celu realizacji stosunków handlowych z Państwem. W szczegółach: Przetwarzanie usług podwykonawców, wsparcie/utrzymanie aplikacji EDP/IT, archiwizacja, przetwarzanie dokumentów, usługi call center, usługi zgodności, controlling, niszczenie danych, zakupy/zamówienia, administracja klienta, sklepy z listami, marketing, technologia medialna, raportowanie, księgowanie wydatków, telefonia, legitymacja wideo, zarządzanie stroną internetową, usługi audytorskie, transakcje płatnicze.
  • Agencje kredytowe

Innymi odbiorcami danych mogą być te podmioty, co do których wyrazili Państwo zgodę na przekazanie danych.

Obowiązek podania swoich danych
W ramach naszych stosunków handlowych muszą Państwo podać te dane osobowe, które są niezbędne do nawiązania i realizacji stosunków handlowych oraz wypełnienia związanych z nimi zobowiązań umownych lub do których gromadzenia jesteśmy prawnie zobowiązani. Bez tych danych z reguły będziemy musieli odmówić zawarcia umowy lub realizacji zlecenia. Istniejące umowy nie mogą być dłużej realizowane i być może będą musiały zostać rozwiązane.

Czas przechowywania danych
Przechowujemy Państwa dane osobowe tak długo, jak jest to konieczne do wypełnienia naszych zobowiązań umownych i prawnych. Dane, które nie są już potrzebne do wypełnienia zobowiązań umownych i prawnych, zostaną usunięte, chyba że:

  • Przechowywanie służy spełnieniu ustawowych okresów przechowywania, w szczególności zgodnie z § 147 AO, § 257 HGB. Odpowiednio okresy przechowywania wynoszą do dziesięciu lat.
  • Przechowywanie służy zachowaniu dowodów w ramach przedawnienia. Zgodnie z §§ 195 i nast. BGB, te okresy przedawnienia mogą wynosić do 30 lat.

Dane z oceny kredytowej są automatycznie usuwane po 12 miesiącach.

Prawa osoby, której dane dotyczą
W każdej chwili mogą Państwo zażądać od nas informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych (art. 15 DSGVO). Ponadto, zgodnie z przepisami prawa, mają Państwo prawo do korekty (art. 16 DSGVO) i usunięcia (art. 17 DSGVO) swoich danych, prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 DSGVO) oraz mogą Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych (art. 21 DSGVO).

W razie potrzeby prosimy o kontakt z naszym inspektorem ochrony danych (datenschutz@saria.de) we wszystkich powyższych sprawach.

Prawo do odwołania się do organów nadzorczych:
Zgodnie z art. 77 DSGVO mają Państwo prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego, jeśli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych nie jest zgodne z prawem. Adres organu nadzorczego właściwego dla naszej firmy to: Landesbeauftragte für Datenschutz und Informationssicherheit Nordrhein-Westfalen; Adres: Kavalleriestr. 2-4 40213 Düsseldorf; Tel.: 0211-38424-0; Fax: 0211-38424-10
E-mail: poststelle@ldi.nrw.de

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji/profilowanie
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji lub profilowanie nie ma miejsca.